هوندا سیویک یک خودرو کامپکت ژاپنی است که از سال 1972 بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر در دهمین نسل خود به تولید می‌رسد. دهمین نسل از سیویک در سال 2016 معرفی شد و به بازارهای جهانی راه پیدا کرد اما ما اکنون درباره نسل نهم سیویک صحبت می‌کنیم که معرفی آن به سال 2012 بازمی‌گردد.

این نسل از سیویک در سال 2013 توسط گلرنگ موتور فامیلی در بازار کشورمان عرضه شد ولی باوجود موفقیت‌های متعدد در دنیا، به دلیل ت‌های اشتباه واردکننده، نتوانست در ایران خوبی را تجربه کند. با این وجود سیویک یک خودرو تمام عیار است و اصولا خودروهای ساخت هوندا این خاصیت را دارند.

نکات مثبت هوندا سیویک

طراحی هماهنگ و ارگونومیک سیویک -جادارترین خودروی این کلاس-فرمان پذیری مناسب- پیشرانه و گیربکس پربازده- استهلاک بسیار پایین- ایمنی بالا

نکات منفی هوندا سیویک

قیمت بالاتر نسبت به رقبا

امنیت هوندا سیویک

پنج ستاره ایمنی از اروپا نشان دهنده امنیت بالای هوندا سیویک میباشد

نقد کارشناسی هوندا سیویک

هوندا سیویک در نسل نهم تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با قبل تجربه کرد و به نوعی به طراحی پخته‌تری رسید. در نمای جلو چراغ‌های کشیده‌ای دیده می‌شوند که به جلو پنجره متصل شده‌اند. چراغ‌های عقب، گویی شکلی دو تکه دارند و فاصله بین آنها با یک نوار کرومی پر شده است. البته شاید این طراحی کمی عجیب و غیر متعارف به نظر برسد ولی در مجموع قابل قبول است.

با ورود به داخل کابین سیویک، طراحی نسبتا جذاب آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. صفحه آمپر اصلی پشت فرمان تنها یکی از اطلاعات اصلی را نمایش می‌دهد یعنی دور موتور و سایر اطلاعات همانند سرعت و میزان مصرف سوخت بر روی نمایشگر کشیده موجود در بالای صفحه آمپر به نمایش درمی‌آیند. هوندا سیویک یکی از باکیفیت‌ترین سواری‌ها را در کلاس خود ارائه می‌دهد و کیفیت و نرمی سواری آن زبانزد است.

هوندا سیویک امکانات رفاهی چون 6 کیسه هوا، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با قابلیت پخش CD, MP3, USB, AUX، نمایشگر 5 اینچی، نشان دهنده میزان باد لاستیک‌ها یا TPMS، صندلی‎‌های تاشو عقب، کروز کنترل، دوربین دید عقب و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هوندا سیویک در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل عرضه شده در ایران، به یک موتور 1.8 لیتری با 140 اسب بخار قدرت و 177 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. بد نیست بدانید سیویک در یک نسخه به نام Type R به تولید می‌رسد که تفاوت‌های ظاهری و فنی بی شماری با نسخه‎‌های دیگر دارد. سیویک Type R از یک موتور 2.0 لیتری توربو با 306 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و یکی از رکوردداران پیست نوربرگ رینگ است.

هوندا سیویک خودرو کم هزینه‌ای است و کمتر پیش می‌آید که مالک خود را به دردسر بیندازد. سیویک 2013 و 2014 در حال حاضر با قیمت 210 تا 340 میلیون تومان در بازار به می‌رسد. اصلی‌ترین رقبای آن، مزدا 3، کیا سراتو، تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر و هیوندای النترا هستند که بازار و به مراتب بهتری دارند و خدمات پس از بهتری برای آنها ارائه می‌شود. در این بین میتسوبیشی لنسر شایسته‌ترین رقیب برای هوندا سیویک است.


متخصصین خودرو سیویک ,هوندا ,طراحی ,موتور ,خودرو ,می‌دهد ,هوندا سیویک ,بخار قدرت ,میتسوبیشی لنسر ,صفحه آمپر ,نشان دهنده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای از خوشمزه ها Download سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت اخبار جدید نیو بی tabligh همچنین شما کافه فایل Idk padkharazmi pnjareh2jedareh